2020. június 8., hétfő

Egy elmaradt bejegyzés: így készült el az ágytakaróm.

Erről az ágytakaróról szeretnénk írni:


Már  írtam a születésnapomra kapott Bentobox blokkokról.  

Szóval amikor megkaptam nagyon örültem neki, de már akkor tudtam, hogy varrnom kell hozzá blokkokat. Viszont tervezéskor jöttem rá, hogy meg kell szinte dupláznom a kapott elemeket , mert csak így teríti le rendesen az ágyunkat.
 Próbáltam hagyományosan lerakni, de a csúcsára állított forma lett a nyerő.


Amikor eldöntöttem, a tervezést ismét először papíron kezdtem, hiszen ki kellett számolnom mennyi blokkot kell még varrnom.


Miután kétféle  formában megvarrt  bentoboxot készítettek a lányok, szétválogattam fajtánként. Hiszen ennek a számától függött, hogy mennyit varrjak “a” és “b” variációból.



A szétválogatott blokkok negyedelve , megvasalva várták további sorsukat.






Elkezdtem varrni rendületlenül a  takarómhoz hiányzó részeket . Haladtam, mert vitt a lendület.



Aztán csak varrtam és varrtam.






Majd negyedeltem ,  és újra összevarrtam.





A "Quilt  as You Go" technikát választottam a blokkok összevarrásához. 


Ehhez a részeket  elő kellett készíteni, szendvicselni. 
Így a tűzést blokkonként tudtam megvarrni és rögtön hátlapja is volt már a takarómnak. 
Egy egyszerű mintát választottam, így nem kellett aggódnom, hogy nem lesz egyforma.



Aztán csak gyűltek, és gyűltek a  blokkjaim.




Satíroztam a rajzon, ha elkészültem egynek a tűzésével, hogy ne az összevarráskor jöjjenek rá keveset varrtam. No meg így, mindig kedvet is kaptam, hogy egyre kevesebb az üres terület.  


Örömmel  rakosgattam az elkészült elemeket.


 Minden blokkot elkészítve , a kiegészítő feles elemeket is beleértve, elkezdődött a legjobb rész. Ki kellett rakni a takarómat.




Amikor kiraktam, megszámoztam az oszlopokat, 
hogy ne legyen keveredés.
 Végre eljött az összevarrás , innen már nagyon gyorsan haladtam. 




A hátlapnak random választottam, a fedlap színeinek megfelelő anyagot. A  végeredménynek nagyon örültem, mert  a hátoldala is használható lesz akár.


Innen már tényleg nagyon közel volt a vége, be kellett csak szegnem a takarót.
Géppel szoktam fel varrni a pántot,  de vissza szegni én mindig kézzel szoktam. Most is így varrtam meg. 


Méretei: 76"1/2 x 89" 
(194,5 x 226 cm)

A csoportunk kiállításán, 
 büszkén álltam meg előtte egy fotó kedvéért.



2 megjegyzés:

Luca írta...

Büszke is lehetsz rá, mert csoda szép lett. Jó lenne már élőben is látnom....
Annyira szeretem ezeket a színeket.

beszand írta...

Nagyon köszönöm Imola, remélem hamarosan élőben is megnézed itt nálam Zolival. ❤️

Népszerű bejegyzések

KATTINTS IDE, HÁTHA TUDSZ SEGÍTENI!



Itt szavazhatsz a blogomra!

Powered By Blogger