2012. június 4., hétfő

Savanyúság, mert ugye az is kell az élethez!

Na jó csak az ételhez kell! :))) 
A múltkor rácsodálkoztam a neten Limaránál a kovászolt káposzta receptjére.
Mutattam  is barátaimnak,  és  Jeszizsu bátorított, hogy próbáljam csak ki, mert ő mindig ilyet csinál. 
"Ezzel nem lehet mellé fogni mondta"  
Hát neki láttam! Ráadásul mióta van Bözsim, amivel dagasztok, ami ráadásul szeletelni is tud, hát nagyon plusz energiát tőlem nem is igényel , csak a konnektorból. Ugyanúgy készül a  káposzta , mint a kovászos uborka. Szóval tényleg egyszerű az elkészítése is.
 Innentől csak meleg napocska kell neki, aztán hűtő és a vasárnapi rántott hús mellé igen finom savanyúság kerül szervírozásra.

 Már a javát meg is ettük , remélem kitart csütörtökig. 
Akkor már ubit fogunk ugyan enni, ami már a napon van.  
Pénteken viszont a piacon újra káposztát fogok vásárolni.
A kovászolt káposzta ,visszavonhatatlanul  bekerült a mi konyhánkba is , nagyon megszerettük!


8 megjegyzés:

Marika írta...

Nagyon fini lehet a káposzta ! szóval a recept ugyanaz mint a kovi ubi!

jeszizsu írta...

Hááát, az "ő mindig ilyet csinál" úgy igaz, hogy baromi rég csinált, de megvárom amíg el kezd esni az eső, akkor hazabicajozom (mert én úgy szoktam), és összerakok egy adagot, mert újra nagyon kedvet kaptam hozzá. Örülök, hogy megcsináltad, és hogy ízlik!

jeszizsu írta...

Most nézem, hogy Te belerakod a kenyeret valami menyasszonyi fátyolba?

Luca írta...

Andi, folyik a nyálam.....
Én évekig igy savanyítottam itt kint a káposztát a töltött káposztához.
Egy kovi ubit nagyon meg tudnék enni....

beszand írta...

Marika, igen ugyanaz! Nagyon jó lett! Te sem ismerted, nahát! <3
Jeszikém ez nélküled akkor sem jött volna össze! Igen belerakom, tüllbe szoktam, most egy vászondarabkába, mert elveszett a tüllzsákocska. Így a kenyér nem maszmókosodik bele a lébe. Drága nagymamimtól tanultam. <3
Imola most indulok enni újra belőle, egy kis paprikás krumplival bolondítom most meg! :))

beszand írta...

Jeszike, remélem nem úgy bicajoztál haza ahogy szoktad. Viszont bementél a piacra káposztáért , mert nálunk már ma este elfogyott.Legközelebb nagyobb adagot csinálok!

jeszizsu írta...

Jaj, az a hazabiciklizés nem volt akármi. Húztam, húztam az időt, aztán körülnéztem az égen, hogy most 20 percig még biztos nem esik, és uzsgyi ... 3 perc múlva elkezdett csöpögni, 4 perc múlva szakadni. Pont a patakparton voltam egy árkádos háznál. No, szépen betoltam a bicajom az árkádok alá, találtam egy alacsony ablakpárkányt, oda leültem, elővettem szépen a szemüvegem és a kis horgolásom és nekiáltam ... 20 perc múlva kisütött a nap, 25 perc múlva elállt a zuhé. Összepakoltam a cuccom és hazatekertem. Pont hazaértem, amikor hívott a párom, hogy csavarom-e már a vizet a bugyimból. Hát neeeem. Negyed óra múlva jött a vihar, alig győztük bekapkodni a párnákat a teraszról. A káposzta vásárlás meg persze elmaradt. :)

Nelli írta...

Nagyon guszta mindegyik! Én még nem hallottam a káposztás megoldást, de kipróbálom! Köszi az ötletet Andi! Puszi

Népszerű bejegyzések

KATTINTS IDE, HÁTHA TUDSZ SEGÍTENI!



Itt szavazhatsz a blogomra!

Powered By Blogger