2011. október 5., szerda

A joghurt , és vonzata a lekvár


Ezen a nyáron gőzerővel gyártottam a joghurtot. Itt találtam!
Mivel nagyon jó a salátákhoz , de imádjuk natur ízben és lekvárral is.
Szerintem gyorsan elkészíthető, az enyém az előszobában a szekrényben szokott aluszikálni 12 órát. Nekem ez az idő lett a nyerő. Este ötkor felforralom a tejet, hatig meghűl 40 fokra, majd a receptben leírtak szerint összeállítom és a szekrényben becsomagolva egy kis plédben altatom. Reggel 6-kor úgyis kelek, és ilyenkor berakom a hűtőbe. Innen már csak enni kell.
Na innen jött az ötlet bővítsük az ízrepertoárt. Ahogy jöttek a gyümölcsök úgy tettem el őket sorban Eperrel indult, birssel zárult. Minden évben teszek el 4 félét biztosan (eper, meggy, sárgabarack,málna), de a joghurtfüggőségem miatt most több variáció lett. 14 féle lekvár sorakozik a polcon. Ezen a nyáron nagyon finomak voltak a gyümölcsök, tehát adott volt minden.
A lekvárokat idén merészebben fűszerezve készítettem el. Ribizlit ciderrel, azaz almaborral bolondítottam, a szilvalekvárba került fahéj, szegfűszeg is, meggy egy kis rummal lett megszédítve.
Üveg pohárban tálalom, mert így még ínycsiklandóbb!


Most már jöhet a tél, keverhetjük ki-ki a maga kedvére milyet akar. Ráadásul idén 4 dl üvegekbe töltöttem őket nem nagy üvegbe, így nem kell aggódnom, hogy megromlik esetleg. Bár mivel , már a dunsztból is rögtön az asztalra kerül egy-egy üveg ettől nem félek.
Bátran bonthat mindenki más- más ízt.

15 megjegyzés:

Jeszi írta...

Jesszus, Andi! Ide csöpög a nyálam a munkámra. Nincs tagfelvétel a családotokba? Esküszöm nem romlana rád egy deka lekvár sem, pláne ezzel a joghurtos kombóval. Nymmm ...

Orsi írta...

Andi!Legközelebb a kamrádba is bemegyek;))))
Nagyon jól néznek ki:))
Ügyes vagy!
Próbáltam én is a házi joghurtot,végül csak a kifli sütésnél használtam,vhogy nem ízlett:(

beszand írta...

Jeszikém, remélem felitattad a nyálad. Gyere örökbe fogadlak, de dobj egy címet és küldök kostolót!

beszand írta...

Orsi, ha tudnád milyen mérges voltam magamra , mert nem adtam oda neked egy üveggel. De viszek, ha végre odaérek hozzád!!!! :))

Amy-kreatív írta...

Csuda jól néz ki a kamrád azzaé a sok szépen díszített lekváros üveggel, na és a joghurtos pohár....
Osztom Jeszi véleményét! :)))

Amy-kreatív írta...

Bocsi! "Azzal" akart lenni...

beszand írta...

Szia Amy!
A fiam a címke gyártó, idén az ő feladata volt. :) (Igaz ő legnagyobb fogyasztó is.) Egy ekkora pohárral gyűrünk mi le esténként!

Roti írta...

Az a fahéjas szilvalekvár joghurttal csúcs lehet! Andi, azt hiszem beköltöznék a kamrádba így télire!:)
Roti( na ki voltam?)

beszand írta...

Van tippem, de széles a skála! Nem vagyok most bevállalós! A stílus Jeszi rád utal, de fogalmam sincs azt hiszem! :)
Ki vagy áruld el!!

Roti írta...

Beszi! Igen, Jeszi mintájára lettem Roti! puszi Gabi

beszand írta...

Rotika, te drága idén annyian jelentkeznek a kamrámba, de még téged befogadnálak! Pusszantás Andi

Luca írta...

Andi ez nagyon szuper. Nekem is folyik a nyálam. A joghurt leirást meg külön köszönöm.

beszand írta...

Szia Luca! Örülök, hogyha használod majd te is! Ma alkottam egy újabb ízt! Holnap majd teszek fel róla képet!

Roti írta...

Várjuk az új ízt, de csak az új koszorú érkezett:o

beszand írta...

Tessék! :)

Népszerű bejegyzések

KATTINTS IDE, HÁTHA TUDSZ SEGÍTENI!



Itt szavazhatsz a blogomra!

Powered By Blogger